אף אחד לא יודע בדיוק אילו הגבלות יוטלו עלינו מחר בבוקר ומתי נחזור לשגרה. מה שבטוח זה שכדי לשרוד כבעלי עסק בתקופת הקורונה חייבים להילחם ולהמציא את הגלגל כל יום מחדש. הנה כמה רעיונות.

4 טיפים שיקפיצו את העסק שלכם קדימה גם בעידן הקורונה

אם תצאו לסיבוב ברחוב הראשי של העיר, רב הסיכויים שתראו את חלונות הראווה מכוסים בשלטי "למכירה" או "להשכרה". כמות העסקים שהולכים ונסגרים, הולכת וגדלה מיום ליום והייאוש רק הולך וגדל. מאחורי כל עסק שנסגר, יש לעיתים יותר ממשפחה אחת שרוצה להתפרנס, לחיות בכבוד ובעיקר- לחזור לשגרה.

 

לצערנו, אף אחד לא יודע מתי נחזור לשגרה, אף אחד לא יודע אילו הגבלות יוטלו עלינו, אבל אם נתמקד ב"מה לא יצליח" במקום לחשוב על מה שכן, רב הסיכויים שגם אנחנו נסגור את העסק בקרוב.

 

יש הרבה מאוד שאפשר לעשות, גם בימי הקורונה.

בעלי עסקים רבים מאמינים שאין להם עוד אפשרות לשרוד והם פשוט סוגרים את העסק, בעוד שבעלי עסקים אחרים מצליחים להרים את הראש מעל המים ולהמציא את עצמם מחדש.

 

זה מזכיר לי את הסיפור על שתי הצפרדעים שנפלו לכד החלב – האחת בעטה עם הרגליים אך אחרי כמה דקות, התייאשה וטבעה. השנייה לעומתה, למרות הכאב, המשיכה לבעוט ולבעוט בחלב עד שלבסוף הוא הפך לחמאה והיא הצליחה לקפוץ מהכד החוצה.

אולי גם אתם צריכים לתת בעיטה ב... לעסק ולהמציא את עצמכם מחדש?

 

אז איך עושים את זה?

 

1) חוזרים לנקודת הפתיחה

כדי לחשוב על העסק מחדש, בדרכים שלא חשבתם עליהן קודם, אני מציעה לחזור את נקודת ההתחלה, לאותו היום בו פתחתם את העסק. מה היה חסר לכם באותו יום? הרבה מאוד ידע – על לקוחות, על מוצרים, על תמחור, על המתחרים. ומה היה לכם באותו היום בשפע? אמונה בעצמכם ובדרך שבחרתם!

אז... נסו לחשוב. איך הייתם משווקים את העסק שלכם אם הייתם פותחים אותו עכשיו בתקופת הקורונה אבל עם כל הידע והניסיון שרכשתם? אולי הייתם מקימים אתר עם חנות? אולי מוסיפים שירות משלוחים? אולי מוסיפים שירותים שלא היו לכם קודם?

הנה כבר קיבלתם 3 רעיונות שאתם יכולים לעשות עכשיו בתקופת הקורונה כדי לשפר את העסק, תוסיפו על אלה שדרוג של הנראות ברשתות החברתיות, הרי הקניות און ליין עלו בצורה משמעותית, ואם כולם מגדילים פעילות ברשת – למה שאתם לא תעשו את זה?

 

2) תזכירו לאנשים במה אתם עובדים

הרבה אנשים מכירים אתכם ויודעים פחות או יותר במה אתם עוסקים. אבל כמה מהחברים שלכם יודעים בדיוק במה אתם עובדים? כתבו פוסט או הודעת וואטסאפ קצרה שמסבירה שאתם מבקשים את עזרתם להגיע לעוד לקוחות ולהפיץ את שם העסק שלכם שעוסק ב... ותשמחו לתת שירות/ למכור מוצרים/ לייעץ למי שצריך ורוצה. תוכלו להוסיף תמונות, מחירים או לצרף לינק לאתר.

חלקכם אולי חושבים "מה הטעם"? אבל חלקכם בטח חושבים "מה יש לי כבר להפסיד"?

אז ב- ד – י – ו -ק! אין מה להפסיד, אם יש לכם 50 אנשי קשר בוואטסאפ, כל אחד ואחת מהם יכולים להיות השגרירים של העסק שלכם. שלחו את ההודעה, מספיק ש- 10 מהם יפיצו אותה הלאה- וכבר נחשפתם לקהל חדש של לקוחות. זכרו, אנשים אוהבים לקנות מהמלצה של אנשים אחרים.

 

3) טמון בכם הרבה ידע עסקי – הגיע הזמן לחלוק אותו עם אחרים

כשפתחתם את העסק, מה ידעתם על ניהול לקוחות? על מתחרים? על מלאי? אם בתחילת הדרך נכנסתם לקבוצות בפייסבוק כדי ללמוד מאחרים, הגיע הזמן להפוך למורים ולחלוק את הידע שצברתם עם העולם. רשמו על דף את כל הנושאים בהם תוכלו לחלוק ידע עם אנשים אחרים והכינו מהם הרצאה קצרה לזום והזמינו חברים, קולגות ואפילו לקוחות. התחיל בקטן עם קבוצה של 10 או 20 אנשים - קבלו מהם משוב וערכו שינויים בהתאם להערות שלהם.

אולי זה יהיה כישלון ויגידו לכם שאתם מדברים שטויות, אבל אולי זה יביא לקוחות חדשים, רעיונות חדשים - מי יודע? אם לא תנסו בטח לא תדעו.

 

4) יחס אישי יקר מפז

בימים בהם ריחוק חברתי הוא צו השעה, איך אפשר לתת יחס אישי ללקוחות?

למרות שאנחנו חיים בעולם דיגיטלי, בו הקניות נעשות און ליין ושירות לקוחות הוא מערכת ממוחשבת, היחס האישי לא נעלם ואנחנו זקוקים לו יותר מתמיד.

שמעתי על בעל חנות צעצועים קטנה שעושה משלוחים בעיר, לכל הזמנה הוא מצרף משחק קטן במתנה עם פתק שאומר – יהיה בסדר, יחד נעבור את זה. תודו שכבר נהיה לכם חמים בלב ובטח כבר ניחשתם כמה פירגונים קיבל אותו בעל חנות ברשתות החברותיות.  

לפעמים, מעשה קטן שלא דורש מאמץ גדול, יוכל לעשות אפקט גדול, להיכנס ללב של אנשים ולשמח אותם. בזמן שאתם שותים את הקפה של הבוקר, ערכו רשימת לקוחות והתקשרו אליהם, דרשו בשלומם, אל תשלחו וואטסטפ או הודעה לקונית- דברו איתם, ספרו על המבצעים החדשים, או הזכירו להם שהגיעו מידות חדשות למוצר שהם קונים אצלכם באופן קבוע. רב הסיכויים שהם מאוד ישמחו לשמוע מכם ואפילו ישמחו לעזור וגם אם לא ירכשו באותו הרגע, אותה שיחה תיצור עבורם חווית לקוח נעימה וזה יסולא מפז.

תופתעו לגלות כמה נתינה כזו תמלא אתכם בשמחה ותעורר את החשק להמשיך לעבוד.

 

לנהל עסק בימי משבר, הוא לא דבר פשוט בכלל.

קל להתייאש וקשה לחשוב קדימה. אך יחד עם זה, אפשר ומומלץ לחשוב על דרכים יצירתיות להניע את העסק קדימה.

שבו עם מכרים ומשפחה, התייעצו עם חברים לתחום וחפשו רעיונות נוספים באינטרנט וברשתות החברתיות – תגלו רעיונות חדשים, תקבלו תמיכה מהסביבה ותרגישו שאתם לא עומדים במקום.

 

 

וכמו שאני תמיד אומרת: שווה לנסות, מקסימום תצליחו!

 

 

על הכותבת:
הילה ברהון,
ליווי עיסקי באופן אישי
פייסבוק https://www.facebook.com/Hila.Barhon

 


עוד באותו נושא

רחלי אדרי – עוגה עוגה

פיסול בעוגות, או יותר מדויק, פיסול בבצק סוכר, זהו פיסול לכל דבר ועניין. ככל שיש לפסלת יותר כשרון היא...

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!