אימון כושר לילדים: 5 אימונים ביתיים שיזיזו לכם את הילדים!

ילדים בימינו ממעטים בפעילות גופנית, יותר ויותר צמודים למסכי הנייד שלהם, הם פחות מתקשרים, ובכלל פחות פעילים גופנית. דור "מנוון" גדל לנו ממש מול העיניים. מה עושים?

הילדים של היום, למרות היותם אינטליגנטיים, מעורבים חברתית ובעלי קליטה מהירה - הם כאלה שכמעט ולא לוקחים כדור ומשחקים בחצר עם חברים, והם גם לא כאלה שניתן לראותם משחקים קלאס, מחבואים, ומשחקי ילדות שאנו היינו משחקים כילדים.

 

עם זאת ועל מנת שהילדים לא יסבלו מעודף משקל, מחוסר פעילות, ואפילו דיכאון שנובע מהעדר הורמון אנדרופין - חשוב שתדעו כיצד בכל זאת ניתן להפעיל את הילדים, וזאת על ידי אימון כושר ביתי.

 

אז מהן אותן פעילויות?

לפני שנספר על אימוני הכושר המומלצים לילדים, חשוב לשים לב לכמה דגשים חשובים לפני שמתחילים בתרגילי הכושר:

1. חימום ומתיחות – לפני שמתחילים בתרגילים, חשוב לבצע חימום ומתיחות בצורה נכונה וזאת על מנת להימנע מהתכווצות שרירים או פציעות.

 

2. ביגוד נוח – שימו לב כי הילדים מאובזרים בביגוד נוח אשר כולל מכנסי טריקו נוחים, חולצה מתאימה, וגרביים נוחים שאינם מחליקים.

 

3. נעלי ספורט נוחות - גם אם אימון הכושר שבחרתם לילדכם אינו כולל יציאה החוצה, חשוב כי הנעליים שילדכם ינעלו יהיו מקצועיות. שימו לב כי בשום פנים ואופן ילדכם לא מתאמן בלי נעליים או כי הוא מתאמן עם נעליים שלא מותאמות לפעילות ספורטיבית, וזאת משום שנעליים לא טובות עלולות לפגוע בברכיים ובגב.

 

וכעת לאימונים:

משחקי כדור: על מנת להכניס את הילדים לכושר ולהוציא אותם מהמסכים, תוכלו לשחק איתם בכדור. משחקי כדור בבית אינם כוללים כדורגל או כדורסל כבדים שעלולים להזיק לחפצים בבית וגם אינם מתאימים לפעילות, אלא כדורי אימון מיוחדים ביניהם כדורי כושר מסיליקון או כדורי פילטיס גדולים. באמצעות משחקי כדור שכוללים העברת הכדור מאחד לשני, ריקוד עם הכדור, לחיצות ואימוני ככוח באמצעות הכדור וכדומה תוכלו לבצע אימונים משותפים עם הילדים שיעבדו על כל שרירי הגוף וגם ישפרו את היכולות המוטוריות שלהם.

 

הולה הופ: זוכרים את חישוק ההולה הופ שהסתובב סביב המותן עמו יכולנו לבצע מגוון סיבובים וטריקים? בשנים האחרונות חישוק ההולה הופ חזר לאופנה וזאת בעיקר כי הוא מאפשר פעילות גופנית מאומצת, הוא משלב קואורדינציה ואת היכולת לשמור על יציבה, וכמובן שהוא מסייע לשרוף שומנים. רכשו לילדים חישוק כזה, ותוכלו לראות אותם מסובבים חישוק על המותניים תוך עיסוק בפעילות גופנית בכל ימי השנה.

 

עבודה עם גומיות: אימון כושר עם גומיות מקצועיות מעולה לחיטוב הגוף, שמירה על המשקל, וחיזוק השרירים תוך שהיא תסייע מאד לילדכם לשמור על גוף בריא. כיום ישנן גם גומיות צבעוניות וגם גומיות כושר בעלות ידיות באמצעותן ניתן לחזק את השרירים, את השלד ואת היציבה. בנוסף אימוני כוח באמצעות גומיות מאפשרים הורדה במשקל במידה וילדכם סובל מבעיות משקל.

באמצעות אימוני גומיות ניתן למשוך את הגומיות יחד תוך התנגדויות שלכם כהורה למשיכות של ילדכם, ניתן לעבוד ביחד על העלאת מסת שריר באמצעות הגומיות, ולבצע יחד תרגילים לגמישות, מתיחות ואיזון הגוף.

 

משחקי קופסה: אם הילדים שלכם מונעים בעיקר מהצורך לשחק ולאתגר את עצמם, תוכלו להפעילם באמצעות משחקי קופסה. כיום משחקי קופסא כמו "טוויסטר" שעובד על יציבות וגמישות הגוף, משחקי משימות, ושלל משחקים שעובדים על הפעלת הגוף: יקנו לילדכם את המוטיבציה הנכונה להתחיל ולהפעיל את גופם למען הניצחון. בנוסף תמיד ניתן להפעיל את ילדכם בשלל משחקים של פעם שניתן לשחק בבית, אשר כוללים: באולינג, חמש אבנים, 3 מקלות, דג מלוח ושלל משחקים נוסטלגיים שאינם דורשים מרחבים גדולים.

 

תרגול יוגה: תרגול יוגה למתחילים עם הילדים יסייע לכם ליהנות עם ילדכם מפעילות מרגיעה ובריאה. באמצעות תרגול יוגה ניתן לעבוד על גמישות הגוף, על יציבות, ניתן להניע שרירים, וליהנות מפעילות גופנית מעולה. ההמלצה שלנו היא להתחיל ולצפות בסרטוני יוגה ללא הילדים ולאחר מכן להעביר את החומר והתרגול אל ילדכם. בנוסף ניתן להתחיל להתאמן בפעילויות יוגה לילדים והורים, שלאחר מכן תוכלו ליישם לבד עם הילדים בבית.

 

אז אם אתם מעוניינים בפעילות גופנית לילדים שלכם, זה הזמן להצטייד בידע המתאים, בכל הציוד המתאים לאימוני כושר, לחפש פעילויות מעולות ומעניינות, ולהתחיל להפעיל את הילדים על מנת שיוכלו לגדול בגוף בריא ופעיל. 

 

 

בהצלחה!

 

 

שלכם,

צוות אמאבא

 

עוד באותו נושא...

התגובות שלכם...