פעילויות במים לילדים

קיץ, חם, ים, בריכה. שילוב מנצח תמיד. קבלו עוד כמה אפשרויות לפעילות עם הילדים במים שישדרגו את הבילוי שלכם.

כדורמים

משחק מים חווייתי, שמפתח את הכושר הגופני, מחטב את הגוף, משפר כוח ויכולות טכניות ומוטוריות. כמו כן, משפר המשחק את המיומנויות החברתיות של הילד, כגון: שאפתנות, הישגית, שיפור ביטחון עצמי, עבודת צוות ושיתוף פעולה.

 

התעמלות במים לכל הגילאים

פעילות גופנית אינטנסיבית, המלווה במוזיקה עכשווית, מקפיצה ומרעננת ובציוד כושר מיוחד ומגוון, לדוגמה: משקוליות, נודלים, כדורים ועוד. זהו שיעור אנרגטי וכיפי, הכולל פעילות אירובית, עבודת עיצוב וחיטוב, כוריאוגרפיות מגוונות, עבודת כוח, ומשחקים משעשעים, כאשר המטרה של השיעור היא לעבוד על הכושר בדרך משעשעת וכיפית.

 

 

עוד תרגילי מים לדוגמא

תרגילים לילדים

1. ישיבה על הנודל – בישיבה על הנודל להקפיד שהילד נמצא כל הזמן בשיווי משקל גב ישר, אין הכבדה על הכתפיים והצוואר:

* רגלים אופניים קדימה ואחורה

* ידיים חותרות קדימה ואחורה

* לפתוח ולסגור ידיים בתוך המים

* מסירות כדור

* להבעיר רגליים מקדימה לאחורה מבלי לגעת בקרקעית

 

2. משחקי כוח בין ילדים:

* ילד אחד אוחז בנודל או קרש, השני מושך אותו

* לשחות מקצה אחד של הבריכה לקצה השני באופן שילד אחד אוחז ברגלים של הילד השני ששוחה רק עם ידיים ולהיפך.

 

3. צלילות להבאת אביזרים שוקעים.

 

4. זריקת חישוקים מתחת למים לא בקו ישר, כך תוך כדי צלילה הילד ישנה כיוון וילמד לקבל החלטה ולהפעיל שיקול דעת בזמן פעילות ללא חמצן.

ניתן לשלב עבודת שחייה וצלילות בכל הגילאים ובכל הסגנונות. רצף התרגילים הבא למשל, מיועד לילדים גדולים יותר, היודעים לשחות חתירה לפחות בצורה בסיסית:

*שחיית חתירה ללא נשימה וברגע שמזהים חישוק גדול צוללים לתוכו.

*שחיית חתירה למרחק מאמֵץ כלשהו ואז צוללים להביא 2 חישוקים קטנים מהקרקעית.

*שחיית חתירה עם נשימה במקטעים של כל 5, כל 3, ואז כל 2 תנועות.

*תרגיל נהיגה באוטו – הילד שוחה עם סנפירים ובננה, ונוהג כאשר ההגה (חישוק קטן) על קו המים במטרה להגיע להורה או למדריך.  בכל פעם שעושים סיבוב הילד צריך להזיז את ההגה לכיוון הסיבוב. בתרגיל נהיגה מתקדם יותר הילד מנסה להכניס כדור לתוך ההגה.

*תרגיל נהיגה במשאית דומה לתרגיל נהיגה באוטו, אך במקרה זה הילד שוחה עם סנפירים ובננה, ונוהג בהגה (חישוק) גדול מאד. הגה גדול מחייב את הידיים להיות רחוקות זו מזו ולעבוד על קבוצות שרירים שונות. בנוסף מכיוון שההגה כבד יותר נדרש מהילד להתאמץ יותר על מנת שהידיים וההגה לא יפלו.

*תרגיל קליעה לסל – הילד שוחה עם סנפירים ובננה אל עבר הסל, זורק ומנסה לקלוע. בזריקה לסל חשוב להקפיד על מרפק מעל גובה כתפיים. ניתן לשלב שחייה למרחק ובכל פעם להגדיל את מרחק השחייה עד לסל ואז לאפשר מספר קליעות.

*תרגיל המזרון המעופף – הילד שוכב על מזרון ואז כשהמזרון מורם הילד נתלה עליו. ההורה/מדריך מזיז את המזרון וכל הזמן בודק שהילד עדיין מחזיק. חשוב לנו שהילד ייהנה ויצליח להחזיק מעמד, כך הוא ירצה לעשות זאת שוב. בשלב מאוחר יותר הילד מתחזק ואפשר להרים את המזרון לגובה.

 

משחק קבוצתי

לפני המשחק מתחלקים לשתי קבוצות ומתיישבים בשני צידי הבריכה. באמצע הבריכה סימון אמצע, כאשר בסימון אמצע מונח חפץ. כל משתתף בכל קבוצה מקבל מספר לזיהוי.

מהלך המשחק: המנחה עומד בין שתי הקבוצות ומכריז מספר כשהוא מצביע על אחת הקבוצות ואחר כך מכריז על מספר אחר ומצביע על הקבוצה השנייה.  המנחה לקריאה: שוחים שני בעלי המספרים אל המרכז במטרה לתפוס את החפץ ולהחזירו לשטחם בלי להיתפס.

משתתפים שהצליחו להביא את החפץ אל קבוצתם, מזכים את הקבוצה בנקודות.

 

 

על הכותב:
רועי פוגל,
סגן מנהל הולמס פלייס חיפה

 

עוד באותו נושא...

התגובות שלכם...